Wat hebben een interieurstyliste en een marketeer met elkaar gemeen? Lekker belangrijk, denk je misschien. Maar doordat Angèle Geelkens van Geelkens Graag! en ik elkaar ontmoet hebben tijdens een netwerkborrel en direct een klik hadden, hebben we nu samen een mooi evenement georganiseerd.
Hoe het begon…
Tijdens de borrel spraken we elkaar en ik was direct gecharmeerd van de humor, daadkracht en de ‘met je voeten in de klei’-mentaliteit van Angèle. Ze is een kleurrijke vrouw met haar wilde bos rode krullen. .. en met een grote kennis van haar vakgebied. We pakten onze agenda’s voor een afspraak met een kop koffie. Wat altijd gebeurt met mensen die direct een klik hebben: we hebben meer dan 1 kop koffie gedronken, want we hadden zoveel te kletsen. :)
Waar we over spraken…
Natuurlijk zijn we beiden trots op onze bedrijven, maar ook op ons arbeidsverleden in dienstverband. De kennis, vaardigheden en ervaringen die we destijds hebben opgedaan, nemen we nu dagelijks mee in ons werk. Angèle is een creatieve conceptontwikkelaar. Zij heeft o.a. bij Ikea hele afdelingen gestyled, in binnen- en buitenland. Ik was nieuwsgierig: hoe doe je dat, waar kijk je naar, hoe weet je wat je kunt combineren, waar haal je je inspiratie vandaan, is less more of juist niet? En Angèle kan ‘3d praten’ dus je krijgt al snel een beeld bij haar verhalen.
De gemene deler…
Ik organiseer veel kleinschalige evenementen, max 120 mensen, voor mijn opdrachtgevers. Leuk om te doen en leerzaam door de feedback. Al enige tijd liep ik rond met het idee om een ‘eigen’ evenement te organiseren, specifiek voor vrouwelijke ondernemers. Een gezellige avond waarbij plezier én netwerken voorop staat. Ik wist alleen niet precies wat. Ik wist wel dat ik het niet alleen wilde doen. Want: ondernemen doe je samen!
En toen kwam Angèle op mijn pad en ze was direct enthousiast om samen iets te ondernemen. Maar eerst even brainstormen: wat is het doel, wie is je doelgroep, welke deelnemers zoek je, hoe wil je het financieren, wie doet wat, wat wil je uitstralen? Vragen die ik zelf altijd stel aan ondernemers als ze een idee hebben dat ze in de markt willen zetten.
Dat hebben we op een rijtje gezet en het concept van een Ladies Night was geboren. De evenementen voor mijn opdrachtgevers stimuleren maatschappelijk verantwoord ondernemen; er wordt aan zo’n evenement een goed doel gekoppeld. Dat wilde ik ook.
Laat je hart spreken…
Wij hebben gekozen voor een onderwerp dat vrouwen letterlijk na aan het hart ligt: hartfalen bij vrouwen, een levensbedreigende aandoening die andere symptomen heeft dan bij mannen het geval is. Naar hartfalen bij mannen is al veel onderzoek gedaan. Het Erasmus MC Thorax is bezig met onderzoek naar hartfalen bij vrouwen. Waarom? Omdat er iedere dag zo’n 57 vrouwen sterven aan hartfalen.
Een vriendin van mij is ervaringsdeskundige. Zij heeft een speciaal apparaatje (ICD) in haar lichaam dat ervoor zorgt dat haar hart blijft kloppen. Haar leven is compleet veranderd en iedere dag kent wel een angstig moment om haar hart. Zij komt tijdens onze Ladies Night haar verhaal doen, over de symptomen, wat je zelf kunt doen en waar je terecht kunt. Dat vind ik echt stoer!
Iedere bezoeker aan onze Ladies Night betaalt 10 euro entree. Hiervoor krijgen ze drankjes, hapjes en een goed gevulde goodiebag. Bovendien doneren wij hiervan een bedrag aan de Erasmus MC Thorax Foundation voor het verdere onderzoek naar hartfalen bij vrouwen.
Van harte welkom…
Heb jij zin in een gezellige avond met je vriendinnen, buurvrouwen, moeder, dochter of andere leuke vrouwen? Op donderdag 21 november van 19.00 tot 21.30 uur ben je van harte welkom in Business Center Geuzenstaete! Bestel je Early Bird entreeticket voor 10 euro vandaag nog op deze pagina. VOL = VOL! Toegang aan de deur kost € 17,50.
Ik ontmoet je graag op 21 november!
Met hartelijke groet,